Är du vår nya politiska sekreterare?

Vi söker dig som är analytisk och initiativrik, uttrycker dig väl i skrift och kan arbeta såväl självständigt som i grupp. Du är nyfiken, vill lära och tar ansvar för att arbetet bli gjort. Du tycker om att sätta mål, är uthållig och hanterar problem som utmaningar, inte som hinder. Du är också allmänpolitiskt kunnig och har god kännedom om Socialdemokraterna.

Arbetet växlar mellan långsiktiga och dagsaktuella frågor i en tidvis intensiv och krävande arbetssituation. Det kräver stresstålighet, analytisk skärpa och prioriteringsförmåga.

I rollen ingår att:

• Läsa in och agera rådgivande samt ta fram underlag inför förhandlingar, sammanträden i kommunfullmäktige, råd/nämnder och andra möten
  • Planera och samordna det politiska arbetet i fullmäktige och nämnder
  • Föra dialog med tjänstemän, invånare, förtroendevalda och ideell sektor

Vad vi erbjuder:

En omväxlande och utvecklande arbetsplats där team är ledordet. Tjänsten är ett vikariat på 100 % med placering i Tumba. Vikariatet startar i september och pågår fram till mitten av januari, tjänsten kan sedan övergå till en position på 50%.

Intresserad? Tveka inte att skicka in din ansökan: nadina.rosengren@botkyrka.se