Riktad attack i regimtrogen turkisk media mot S-ledamöter

Regimtrogen turkisk media har riktat attacker mot svenska socialdemokratiska riksdagsledamöter för att ha fört fram socialdemokratisk politik i riksdagen. Det är oacceptabelt.

Serkan Köse, Sultan Kayhan, Kadir Kasirga och Roza Güclu Hedin anklagades för att föra fram en egen agenda när de i själva verket för fram socialdemokratisk politik. Det har lett till otäcka och oacceptabla påhopp på sociala medier.

Ingen ska tro att regisserade påhopp gör att svensk socialdemokrati förändrar synen på folkrätt, demokrati eller press- och yttrandefrihet. Vi kommer aldrig acceptera att folkvalda ledamöter i Sveriges riksdag utsätts för trakasserier eller hot. Svensk socialdemokrati står bakom dem som kräver demokratisk förändring. Vi kommer aldrig acceptera att främmande makt på detta sätt angriper våra förtroendevalda.

Det som hänt är ett direkt hot mot mänskliga rättigheter och mot vår demokrati. Gränsen för vad som är acceptabelt har passerats.

Socialdemokraterna i Botkyrka står tillsammans med vår ordförande Serkan Köse och vi finns alltid där för att sluta upp bakom honom och hans familj.

Inger Ros, vice ordförande Socialdemokraterna i Botkyrka

Socialdemokraterna i Stockholmsregionen