KSO fördömer våldsdåd i Botkyrka

Under de senaste dagarna har flera allvarliga händelser drabbat Botkyrka. Brand i Fittja, skottlossning i Tumba samt att ett misstänkt farligt föremål hittats även det i Tumba. Kommunen arbetar aktivt för att bistå med resurser där det behövs.

"Helgens händelser är fullständigt oförsvarbara och ansvariga måste ställas till svars. Den akuta utvecklingen som vi ser i Stockholm måste få ett stopp, för en sak är glasklar: våra områden tillhör oss och inte några gängmedlemmar.
Kommunen samverkar nära med polis och andra myndigheter för att stötta upp i utredningarna och alla kommunens resurser står självklart till förfogande vid behov. Kommunen genomför även trygghetsskapande insatser." säger Ebba Östlin (S), kommunstyrelsens ordförande

Fotocred omslagsbild: Michelle Derblom Jobe/SVT